A 3 leggyakoribb hiba, amit a szépségszalonok elkövetnek a Facebookon (és hogyan kerüld el ezeket)

Ahogyan valószínüleg te is tudod, a közösségi média használata elengedhetetlen egy szépségipari vállalkozás sikeréhez és a vendégköröd bővítéséhez.

Amelyik szépségszalon nem használja aktívan az Instagram- és Facebook marketinget, és nem tesz aktívan azért, hogy az érdeklődőket bevonzza… hatalmas lehetőségtől fosztja meg a vállalkozását.

A legtöbb BeautyPRO Marketinges ügyfelünknél ugyanazokat a gyakori hibákat látom, amelyek újra és újra ismétlődnek a Facebook üzleti szintű használatakor.

Ezt pedig mi szeretnénk elkerülni, és a Facebook felületét a lehető leghatékonyabban, és legokosabban használni.

Ezért a mai cikkemben bemutatom a 3 leggyakoribb (és legtöbb félreértést okozó) hibát, amelyeket a szépségszalon tulajdonosok elkövetnek a Facebookon, majd pedig átnézzük, hogy mit tehetsz azért, hogy te a legtöbbet tudd kihozni a szalonod Facebook jelenlétéből!

Mire várunk? Vágjunk is bele! 🙂

Leggyakoribb hiba #1: Nem fordítasz kellő figyelmet az ajánlásokra és a visszajelzések gyűjtésére

Sok szépségszalon tulajdonos az Instagram-ot részesíti előnyben a Facebookkal szemben (valószínüleg a vizualitása miatt), viszont utóbbit hiba lenne háttérbe szorítani.

Mi a Facebook egyik legnagyobb előnye az Instagrammal szemben?

Nem más, mint hogy a korábbi ügyfeleid visszajelzéseket és véleményeket tudnak megosztani a a szalonodról és a szolgáltatásaidról.

Mi pedig nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontosak a visszajelzések és az ajánlások egy szépségszalon esetében.

Mégis, nagyon sok beauty vállalkozó nem tesz tudatosan a vélemények gyűjtéséért, vagy nem foglalkozik vele egyáltalán. Ez pedig hatalmas hiba.

Gondolj bele: mit nézel meg először bármilyen szolgáltatás, vagy termék vásárlásakor? (Na jó, talán az ár után…)

Bizony. A visszajelzéseket.

Ha teljesen őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondjam, hogy az online felületeken megosztott felhasználói visszajelzés az egyik legfontosabb döntésbefolyásoló tényező, mely hatással van arra, hogy az ügyfél végül Téged választ, vagy a konkurenciát.

Én a pozitív (vagy negatív) vélemények alapján döntök, bármit is vásárolok online. Megkockáztatom, hogy te is ezek alapján döntesz, és a szolgáltatásod iránt érdeklődők is ugyanígy tesznek.

Ezek tudatában miért is hagynád ki a lehetőséget, hogy a Facebook oldaladon elkezdd gyűjteni a szalonodról írt véleményeket?

Ha a véletlenre bízod, és a lelkes érdeklődő csak néhány átlagos/közömbös véleményt talál a Facebook oldaladon, akkor mit fog majd gondolni a szolgáltatásodról?

Könnyen lehet, hogy ezen fog múlni, hogy végül nem Nálad foglal időpontot.

Viszont aggodalomra semmi ok.

Az alábbi 3 módszer segít abban, hogy máris elkezdhesd gyűjteni az 5 csillagos értékeléseket:

.

1. A látogatása után emlékeztesd az ügyfelet e-mail, vagy SMS formájában, hogy értékelje a szolgáltatásod. Mondd, hogy reméled, hogy elégedett volt a szolgáltatásoddal, és kérdezd meg , hogy nem lenne-e nagy kérés, ha megtisztelne az őszinte visszajelzésével. Ne konkrétan 5 csillagos visszajelzést kérj, de a Facebook oldalad linkjét mindenképp szerepeltesd az üzenetben.

TIPP: az emaileket kézzel is kiküldheted minden vendéglátogatás után, de a legegyszerűbb egy direkt erre a célra szánt email küldő szoftvert használni, pl. a Mailerlite-ot. (Így megspórolhatod a manuális emailezgetést.)

TIPP 2: ha nem csupán a szalonod Facebook oldalára linkelsz, hanem egyből a visszajelzések fülre, akkor még inkább megkönnyíted a vendégeidnek, hogy keresgélés helyett 1-2 kattintással visszajelzést tudjanak hagyni. (Ez a link így néz ki: https://www.facebook.com/ateszalonod/reviews/ , nyilván “ateszalonod” szövegrész helyett a saját Facebook oldalad nevét írd be! 🙂  )

.

2. Kényelmetlen minden egyes ügyféltől visszajelzést kérni? Akkor kezdd a visszajáró, prémium vendégeiddel először. Mivel már hosszú ideje járnak hozzád, és elégedettek a szolgáltatásoddal, egészen biztosan nagyon szívesen adnak neked pozitív értékelést! Havi egyszer készíts egy listát a top vendégeiddel, és küldj ki nekik egy köremailt, őszinte visszajelzést kérve.


.

3. Oszd meg minél gyakrabban a legkedvesebb kapott visszajelzéseidet! A közösségi médián megosztott posztjaidban, emailjeidben, hirdetésekben bátran szerepeltesd a kapott visszajelzéseket, ezzel is azt közölve, hogy kiemelt módon értékeled őket, és nagyon sokat jelentenek neked. Ezt látva a többi vendéged is bátrabban fog visszajelzést hagyni neked.

.

A fenti, gyorsan gyakorlatba ültethető lépésekből Te is láthatod, hogy nem is olyan nehéz akár több tucat pozitív véleményt összegyűjteni.

Hidd el, hatalmas motiváció lesz egy újdonsült vendég számára, ha üresség helyett gyönyörű, 5 csillagos értékelésekre talál a Facebook oldaladon! 🙂 

.

Leggyakoribb hiba #2: Kevés a megosztott videós tartalom (különösen live(élő) videók)

A legtöbb szalon Facebook oldalára általában az a jellemző,  hogy telis-tele vannak az ügyfelekről készült fotókkal, a frissen készült műkörmükről, vagy legújabb hajkölteményükről (itt helyettesítsd be a saját szolgáltatásod)…

…viszont a kamera másik oldaláról annál kevesebb tartalom kerül fel a közösségi média felületekre…

Azt értem ezalatt, hogy elképesztően fontos az, hogy a munkák mellett magadról, a csapatról, a a világképetekről és személyiségetekről is kapjanak egy képet a követőitek.

És hogy hogyan tudjátok a legjobban bemutatni magatokat?

Videókon keresztül.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az elkészült munkákról ne tegyél többé közzé képeket.

Szó sincs erről.

Ez továbbra is rendkívül fontos része marad a kommunikációdnak.

Viszont ezek a képek csak egy részét mutatják be a vállalkozásodnak. Megmutatják, hogy milyen precíz és szép munkát végzel, és hogy mennyire törődsz a minőséggel.

Emellett legalább ennyire fontos az is, hogy az érdeklődők megismerhessenek emberileg Téged, hiszen így sokkal könnyebb lesz bizalmat és szimpátiát ébreszteni bennük.

És a leghatékonyabban ezt előre felvett, vagy élő videókon tudod megtenni.

Kezdd azzal, hogy 1 perces kis videó formájában először bemutatod magad, és körbevezeted a nézőt a szalonodban.

Ezután, ha már jobban belejöttél, bemutathatod a munkatársaid, beszélhetsz a kedvenc termékeidről, amiket a munkád során legszívesebben használsz, válaszolhatsz a leggyakrabban felmerülő kérdésekre, amiket az ügyfeleid rendszeresen feltesznek, vagy épp tisztázhatod az egyes szolgáltatásaid közötti különbségeket.

Ha magabiztosabbnak érzed magad a kamera előtt, akkor nyugodtan kipróbálhatod a live videókat is. A live videók legnagyobb ereje abban mutatkozik meg, hogy mindig nagyobb elkötelezettséget érhetsz el vele (lájkok, kommentek, megtekintések formájában), mint bármely más előre felvett tartalom esetén.

Leggyakoribb hiba #3: Facebook hirdetés helyett kiemelt posztokat használsz

Ha már láttad a Facebook hirdetéskezelői platformját, akkor tudod, hogy bizony elég ijesztő első ránézésre.

Nem tudod, hogy mennyi pénzt lenne érdemes elkölteni, milyen szöveget írj, milyen képet használj, és úgy általában, kinek hirdess…

Emiatt a legtöbb vállalkozó nem is mélyed el a hirdetéskezelő rejtelmeiben, inkább kiemel egy viszonylag sikeres bejegyzést, tesz rá egy kis pénzt és ennyiben meg is áll a történet.

Aztán pedig konstatálja, hogy a kiemelt posztok az esetek 90%-ában nem hoznak kézzelfogható eredményt, így az egész Facebook hirdetést elkönyveli mint valami, ami az ő vállalkozásában nem működik.

Hogy őszinte legyek, teljesen megértem mindezt, viszont szeretnék elmondani valamit.

A Facebook (és az Instagram) hirdetések a legolcsóbb és legjobb eredménnyel kecsegtető hirdetési formák egy szépségipari vállalkozás számára.

Dolgoztunk olyan szépségipari vállalkozások Facebook hirdetési kampányain, ahol a hirdetéseken elköltött büdzsé többszöröse térült meg időpontfoglalások formájában. (Lásd például az egyik publikus ügyfelünk sikerét, akinél 22 ezer ft hirdetésből, több, mint 1 millió ft extra bevételt értünk el a szalonban 1 hónap alatt).

A Facebook hirdetés elsőre ijesztőnek tűnhet, viszont egy jól összerakott Facebook kampány rendkívül jövedelmezhető lehet a vállalkozásodban.

A posztok kiemelése ezzel szemben sajnos legtöbbször sokkal inkább a Facebook zsebébe tesz pénzt, mint a tiédbe, ezért nem javasoljuk a használatát.

Egy bizonyos szintig el lehet jutni szép fotókkal, videókkal, mémekkel, idézetekkel, mindezt akár hirdetések nélkül is. Viszont amikor már azt érzed, hogy a vállalkozásod megrekedt egy bizonyos szinten, vagy szeretnél hatékonyabban ügyfeleket szerezni, akkor kevés olyan jól működő (és gyorsan megtérülő) megoldás létezik, mint a Facebook hirdetések.

A Facebook-on való hirdetés kimagasló előnyei közül egy pár:

  • tűélesen meg tudod határozni, hogy milyen célcsoportot/embereket akarsz célozni. 
  • Egy olyan hirdetési platformot állíthatsz a vállalkozásod szolgálatába, ahol szórakoztató tartalmakat oszthatsz meg (ellentétben a Google szöveges hirdetéseivel).
  • Akár napi 1500-2000 Ft-os büdzsével is szuper eredményeket érhetsz el, és megtöltheted a naptárad foglalásokkal.

Mindezekkel együtt sajnos sok szalontulajdonostól halljuk, hogy rossz tapasztalatuk volt a hirdetésekkel, vagy a posztok kiemelésével kapcsolatban az átgondolt stratégia, vagy a megfelelő technikai tudás hiánya miatt.

Viszont abban biztosak vagyunk, hogy a Facebook hirdetés az egyik (ha nem a) leghatékonyabb módja a vendéglista bővítésnek 2020-ban, még ilyen embert próbáló időkben is.

************************************

Te kihasználod a Facebook adta lehetőségeket? Szeretnéd kihozni belőle a maximumot? Jelentkezz egy 30-40 perces ingyenes konzultációra, és nézzük meg, hogy tudunk-e ebben segíteni neked!

Kik vagyunk mi?

Nyerges Viktor és Ferencz Tomi

Célunk, hogy minél több hazai szalontulajdonosnak segítsünk megteremteni azt az álom munkahelyet, ahol nyugodtan, örömtelien és stresszmentesen a végezhetik a hivatásukat úgy, hogy az ügyfélszerzéssel ne kelljen foglalkozniuk.

Nyerges Viktor és Ferencz Tamás, szépségipari marketing specialisták

[TÖLTSD LE]
5+1 tipp, hogy megteljen foglalásokkal a naptárad