Hogyan kutatnak utánad a vendégeid?

Gyors navigáció:

  1. lépés: Google keresés
    Hogyan tudod kimaxolni a Google Cégem profilban rejlő lehetőségeket?
  2. lépés: A weboldalad megtekintése
    Hogyan tudod kimaxolni a weboldaladban rejlő lehetőségeket?
    Kerüld el az alábbi hibákat, ami miatt a legtöbb vendéget veszítik.
    De mitől lesz egy weboldal igazán hatékony és meggyőző?
  3. lépés: A közösségi média oldalaid megtekintése
    Miket posztolj Facebookra és Instagramra?
  4. lépés: Visszatérés a weboldaladra és foglalás

    Összefoglalás

Amikor nap mint nap azon dolgozunk, hogy a vállalkozásunk tökéletesen működjön, hogy a vendégeink elégedettek legyenek a szolgáltatásunkkal, és keressük a legtutibb marketing ötleteket, amelyekkel több vendéget szerezhetünk, gyakran szem elől tévesztjük az egyik legfontosabb dolgot, amin igazából áll vagy bukik a marketingünk.

Milyen lehet a vendégeid első benyomása, amikor először találkoznak veled az interneten?

Te mernél foglalni az alapján amivel ők is találkoznak, vagy inkább tovább keresgélnél még?

Valószínűleg Te is rendszeresen megkérdezed a vendégeidtől, hogy hogyan találtak rád. Ha eddig esetleg még nem tetted, akkor fontos, hogy kezd el.

Ennek az információnak az ismerete egy vállalkozás fejlesztésében kulcsfontosságú.

Nálunk, a BeautyPRO Marketing esetében, például az ügyfeleink leginkább ajánlás útján, továbbá a Facebook hirdetéseinkből és a Google-ből értesülnek rólunk először. Azonban az első benyomás még nem minden. Számos lépés vezet még odáig, hogy felvegyék velünk a kapcsolatot és ügyfelünkké váljanak.

Ha tudod, hogy hol és mit keresnek a vendégeid, akkor előre fel tudsz rá készülni és mindenütt a lehető legjobb benyomást keltheted.

Ebben a cikkben be fogom mutatni, hogy hogyan informálódnak rólad a vendégeid mielőtt foglalnának. Megismerheted, hogy hogyan jutnak el a „még nem is hallottam róla” állapotból egészen a szalonod ajtajáig.

Hogyan találnak rád a vendégeid?

A legtöbb szalontulajdonos válasza erre a kérdésre az, hogy:

„szinte minden vendégem ajánlás útján érkezik”.

Az ajánlás útján történő vendégszerzés folyamatát általában szuper egyszerűnek gondoljuk.

Valahogy így:

A vendégem nagyon elégedett a munkámmal, mert szépen helyre sikerült hozni a bőrét, ezért egy beszélgetés alkalmával ajánl egy ismerősének. Az ismerőse pedig a következő alkalommal, mikor amikor neki aktuálissá válik, előkeresi a számom és foglal egy időpontot.

A valóságban azonban sokkal több minden történik a háttérben.

Miután hallottak rólad, elkezdenek keresgélni utánad, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy számukra is biztosan jó választás vagy-e.

Az információgyűjtés folyamata általában 4 lépésből áll.

Bár a lépések sorrendje és a száma személyenként különbözik, érdemes minden lépésben a lehető legjobb benyomásra törekedned.

A cikkben minden lépésre vonatkozóan találsz ötleteket, hogy hogyan tudod kihozni belőle a maximumot.

1. lépés: Google keresés

Mindegy, hogy egy költözés, vagy munkahelyváltás miatt keres új kozmetikust a vendéged, vagy egy általa keresett kezelést kínáló szalont keres, általában a Google-ben kezdik a keresést.

Ugyanez történik akkor is, ha egy ismerőse ajánlott téged és szeretne többet megtudni rólad.

A keresési találatok között az elsők a Google térképes találatai lesznek.

Első lépésben megnézik az első pár legnépszerűbb találatot, amelyek elérhető távolságban vannak. Átlapozzák a profilba feltöltött fotókat, megnézik a fotókat a szalonról, és elolvassák a vendégek véleményeit. Ha meggyőzte őket, amit ott találtak, akkor jön a következő lépés.

Hogyan tudod kimaxolni a Google Cégem profilban rejlő lehetőségeket?

– Először is legyen Google Cégem profilod, és bizonyosodj meg róla, hogy minden információt megadtál a profilodban (név, cím, elérhetőségek, üzletkategória, szolgáltatások stb.).

Ha van Google Cégem profilod, akkor már lehetővé tetted a vendégeid számára, hogy megtaláljanak.

Ide kattintva ingyenesen tudsz regisztrálni Google Cégem profilt.

– Gyűjts minél több 5 csillagos véleményt. Ha nincs számos 5 csillagos őszinte véleményed, és csak pár közepes értékelésű véleménnyel találkoznak, több mint valószínű, hogy tovább állnak és tovább keresgélnek.

Extra tipp: A Google a vélemények mennyisége és az átlagos értékelés alapján fogja rangsorolni a találati listát. Ha több 5 csillagos véleményed van másoknál, akkor téged fog az elsők között megjeleníteni, és többen fognak a profilodra kattintani. Ezért extra fontos, hogy minden vendégedet kérd meg, hogy írjon véleményt a munkádról.

– Tölts fel jó minőségű, szép, világos fotókat a szalonról és rólad. Miután elolvasták a véleményeket biztosan át fogják lapozni a feltöltött fotókat, hogy ízelítőt kapjanak a szalon hangulatából és a szalon minőségéből. A jó minőségű, szép fotók kulcsfontosságúak a jó benyomáshoz.

Mindenképpen ajánlom, hogy 1-2 évente hívj el egy fotóst a szalonba, aki szép, jó minőségű fotókat készít rólad és szalonról. Hidd el a fotózás költsége sokszorosan megtérül az új vendégeknek köszönhetően.

2. lépés: A weboldalad megtekintése

Ha a Google profilod meggyőző volt, akkor jön a következő lépés: átkattintanak a profilodban megadott weboldalra.

Azért mennek át a weboldaladra, mert

– többet szeretnének megtudni a szolgáltatásaidról,

– tudni szeretnék, hogy milyen kezelést javasolsz az ő problémájukra,

– és megkeresik az árlistádat, hogy kiderüljön elfogadható-e számukra a szalonod árkategóriája.

Kulcsfontosságú, hogy ezek az információk igényes formában megtalálhatóak legyenek a weboldaladon.

Hogyan tudod kimaxolni a weboldaladban rejlő lehetőségeket?

Ahhoz, hogy egy weboldal meggyőzze a látogatókat,
– nem kell milliónyi aloldallal rendelkeznie,
– nem kell szükségtelen információkkal elárasztani a látogatókat,
– és nem kell túldíszítettnek és animációkkal telezsúfoltnak lennie.

Amire igazán szükség van az az, hogy a szükséges információk megtalálhatóak legyenek, a látvány pedig azonnal minőséget sugalljon.

Kerüld el az alábbi hibákat, ami miatt a legtöbb vendéget veszítik.

– Figyelj rá, hogy a weboldalad mobilon is jól használható legyen és jól nézzen ki. A vendégeid többsége ma már a telefonjáról böngészi a weboldalad. Ha a weboldalad nehezen használható, nehezen átlátható és csúnya mobilon, akkor könnyen veszíthetsz miatta vendégeket.

– Időnként érdemes ráncfelvarrást végezni az oldaladon, hogy szép és modern maradjon. Semmiképp se keltsen olyan benyomást az oldalad, mintha a 2000-es évek elejéből származna. Ha egy elavult, nehezen használható, hiányos oldallal találkoznak, egyből az lesz a benyomásuk, hogy nem figyelsz a részletekre, és valószínűleg a szolgáltatásod minősége is megkérdőjelezhető.

– Ne használj agyonhasznált ingyenes stockfotókat. Használhatsz ideiglenesen igényes stockfotókat, viszont amint lehetőséged van rá, cseréld le őket a szalonodban készült professzionális fotóidra. A saját fotóiddal az oldalad sokkal egyedibbé teheted és sokkal professzionálisabb benyomást kelthetsz.

De mitől lesz egy weboldal igazán hatékony és meggyőző?

– Ügyelj rá, hogy a weboldalon szuper egyszerű legyen időpontot foglalni. A kezdőlapon már az első blokkban helyezz el gombot az online foglaláshoz és a telefonos foglaláshoz is. Mindenkinek megvan a saját preferenciája, hogy melyiket használja.

– Tölts fel fotókat rólad és a szalonban dolgozókról. Nagyon fontos, hogy a vendégeid kellemes, szimpatikus és megbízható szakembereket keresnek, nem pedig személytelen vállalkozásokat. Ahhoz, hogy bizalmat szavazzanak neked, meg kell ismerniük Téged és el kell nyerned szimpátiájukat is.

– Szerepeljen az árlistád a menüben, hiszen ez az egyik fő ok, amiért a weboldalara látogatnak. Legyen az árlistád könnyen megtalálható, letisztult és átlátható.

– Illeszkedjen a weboldalad megjelenése a szalonod brandjéhez. Legyen megtalálható rajta a szép, modern logód, és azokat a színeket és betűtípusokat használd, amit a posztokhoz szerkesztett képeiden is szoktál. Első pillantásra derüljön ki, hogy a weboldal a szalonodhoz tartozik.

– Legyen feliratkozási lehetőség. Az email listának hatalmas szerepe van az vendégszerzésben és a vendégeid látogatási számának növelésében. Az emaileket jóval többen nyitják meg, mint amennyien a követőid közül látják a Facebookra és Instagramra kirakott posztjaidat. Tájékoztathatod az feliratkozóidat az aktuális ajánlataidról, meglepheted a vendégeidet egy születésnapi kedvezménnyel és még számos lehetőség van, hogy miként ösztönözheted őket foglalásra.

– Legyenek elérhetőek a weboldaladról a közösségi média oldalaid. A következő részben részletezni fogom, hogy miért fontos, hogy könnyen megtalálják a közösségi oldalaidat és mit keresnek ott.

Összefoglalva tehát: 

Weboldaladra nem csak azért van szükség, hogy a Google-ben megtaláljanak, hanem azért is, mert általában ez a második lépés, ahol a vendégeid informálódnak rólad. Többet akarnak megtudni arról, hogy milyen a szalonod, milyen szolgáltatásokat nyújtasz és milyen áron. Ha pedig megfelelsz számukra, akkor a weboldaladra fognak visszatérni, hogy időpontot foglaljanak.

3. lépés: A közösségi média oldalaid megtekintése

Ha esetleg nincsen még Facebook és Instagram üzleti oldalad, akkor fontos, hogy regisztrálj egyet, hiszen ez a 3. hely, ahol informálódnak rólad.

Lehetséges, hogy úgy gondolod túl sok lépés ez, és biztosan nem kutatnak ennyit a vendégeid, azonban a minőségi vendégek, akik nem csak az árlista alapján döntenek, elég válogatósak. A foglalásuk előtt alaposan utánajárnak, hogy az adott szalon megfelel-e az elvárásaiknak.

A közösségi média oldalaidra elsősorban azért látogatnak el, mert szeretnének betekintést nyerni a színfalak mögé.

Meg akarják ismerni, hogy
– milyen a szalonod hangulata, milyen élményben lehet ott részük
– ki az, aki a kezelést végzi
– milyen minőségű a szalon, milyen termékekkel dolgozol
– kik járnak hozzád
– látni akarják a munkáid eredményét, előtte-utána fotókat.

Nagyon fontos, hogy mind a két közösségi oldalad elérhető legyen a weboldaladról.

Személyenként változik, hogy melyiket látogatják szívesebben, továbbá különböző lehetőségeket is nyújt a két platform.

A Facebook elsődlegesen a hosszabb formátumú videós posztok és az informatívabb jellegű posztok helyszíne, az Instagram pedig inkább a szép fotók és rövid videóké.

Továbbá egyik előnye a Facebooknak az Instagrammal szemben, hogy itt tudnak véleményeket olvasni.

Miket posztolj Facebookra és Instagramra?

Ajánlott posztok Instagramra:

– jó minőségű fotók a munkáidról
– fotók rólad és kollégáidról
– fotók a szalonról
– fotók szalonban használt termékekről

Ajánlott posztok Facebookra:

– informatív jellegű videók termékekről, a kezeléseidről
– szalon bemutató videók
– time-lapse videók a munkáidról
– kérdések és válaszok videók
– jó minőségű fotók a munkáidról

4. lépés: Visszatérés a weboldalra és foglalás

Ha a közösségi média oldalaid is meggyőzték a vendégeidet, hogy jó választás vagy a számukra, akkor utolsó lépésben visszalépnek a weboldalra, hogy még egyszer leellenőrizzék az árakat és időpontot foglaljanak.

Az időpontfoglalás foglalást a lehető legkényelmesebb módon kell nekik biztosítani.

Tippek a kényelmes és gördülékeny foglaláshoz:

-Legyen kattintható a telefonszámod: Ma már a látogatóid nagy része telefonról nézi a weboldalad, és elég macerás tud lenni, ha nem tudnak egyszerűen a telefonszámra kattintva hívni. Ilyenkor vagy ki kell másolniuk a telefonszámot valahova, ahonnan be tudják tárcsázni, vagy oda vissza kell lapozniuk a tárcsázás és a weboldal között.

-Legyen lehetőség online foglalni: A fiatalok nagy része már kizárólag az online foglalást használja, és az idősebb korosztályból is egyre többen. Nem véletlenül, hiszen egyből láthatják a szabad időpontokat, az árakat és a nap 24 órájában foglalhatnak időpontot, nem csak a szalon nyitvatartási idejében. Különösen hasznos az online foglalás olyan szolgáltatások esetében, amire kellemetlen lehet nekik foglalni telefonon a munkahelyükön.

Összefoglalás

Bár személyenként különbözik, hogy milyen sorrendben tekinti meg a fent említett platformokat, az biztos, hogy keresgélnek utánad a vendégeid. Még ha azt is mondja a vendéged, hogy egy barátnője ajánlására jött hozzád, biztos lehetsz benne, hogy több helyen is utánad nézett mielőtt időpontot foglalt.

Minden egyes hely az online térben, ahol meggyőző képet kapnak az érdeklődők a vállalkozásodról, egy lépéssel közelebb juttatja őket ahhoz, hogy fizető vendégeddé váljanak.

Remélem, hogy a cikk hasznos volt számodra és tudott egy kis inspirációt, ötleteket adni ahhoz, hogy javíts az online vendégszerzéseden.

Ha pedig a szalonodnak nincsen még weboldala vagy a régi weboldal helyett szeretnél egy szép, modern, marketing szemléletű weboldalt, amely hatékonyan tudja értékesíteni a szolgáltatásodat, akkor vedd fel felünk a kapcsolatot és egy ingyenes 30 perces konzultáció alkalmával tudunk javaslatokkal szolgálni Neked és megválaszoljuk a felmerülő kérdéseidet.

Kik vagyunk mi?

Nyerges Viktor és Ferencz Tomi

Célunk, hogy minél több hazai szalontulajdonosnak segítsünk megteremteni azt az álom munkahelyet, ahol nyugodtan, örömtelien és stresszmentesen a végezhetik a hivatásukat úgy, hogy az ügyfélszerzéssel ne kelljen foglalkozniuk.

Nyerges Viktor és Ferencz Tamás, szépségipari marketing specialisták

[TÖLTSD LE]
5+1 tipp, hogy megteljen foglalásokkal a naptárad