3 hatékony módszer a személyes márkád felépítésében szépségápolási szakértőként

Szépségápolási szakértőként talán még nem gondolkodtál el a személyes márkád építésén.

Valószínűleg eddig te is azt gondoltad, hogy a személyes márka csak a hírességeket és influenszereket “illeti” meg.

Azonban, ha komolyan veszed a karrieredben való előrelépést és a saját vállalkozásod fejlesztését, rendkívül fontos, hogy építsd és ápold a személyes márkád. (A szépségiparban ez hatványozottan igaz.)

De mit is jelent pontosan a személyes márka?

A személyes márkád azt jelenti, hogy ki vagy, hogyan kommunikálsz és milyen értéket nyújtasz a követőidnek és a vendégeidnek.

Azokat a kommunikációs módszereidet takarja, amelyekről egyből te és a szalonod jut az embereknek az eszébe.

Az ügyfélköröd és a követőid felé folytatott bármiféle kommunikáció – akár személyesen, Instagram-on, Facebook-on, emailes, vagy videós formában – folyamatosan építi (vagy éppen leépíti) a személyes márkádat és a rólad alkotott képet.

Napjainkban rendkívüli mértékben felértékelődött a személyes márka jelentősége. Sokkal fontosabbá vált az, hogy az ügyfelek kapcsolódni tudjanak a vállalkozás mögött álló személlyel. 

Ahogy mindig hangsúlyozzuk:

Az emberek nem arc nélküli vállalkozásoktól, hanem egy kedves, barátságos, számukra rendkívül szimpatikus egyéntől szeretnének igénybevenni szolgáltatásokat, akik ráadásul rendkívül elhivatottak a szakmájuk iránt.

Éppen ezért fontos, hogy az online kommunikációt tudatosan végezd, hiszen mielőtt a potenciális vendégeid foglalnának hozzád időpontot, alaposan utánad fognak nézni a közösségi oldalakon (és bárhol máshol is, ahol elérhető vagy), hogy jobban megismerjenek.

Ne bízd a véletlenre, hogy milyen első benyomást keltesz bennük!

Gondolj csak bele, ha te keresel egy szakembert, akkor hány helyen nézel utána a személyének és a munkásságának? 🙂 

Az ügyfélszerzésen kívül a személyes márkádnak, a kommunikációdnak abban is jelentősége van, hogy a vendégeid érezzék, valóban egy szakértő kezében vannak. 

Ha azt érzed, hogy a közösségi média jelenléted nem kifejezetten erős, kevés az aktivitás a követőid részéről, az valószínűleg azért történik, mert nem fordítottál eddig elég energiát a személyes márkád építésére. 

Pedig pontosan ez az, amit a kővetőid látni akarnak. 

Mielőtt részletesebben belemennénk a legfontosabb lépésekbe, amiket megtehetsz a márkád megerősítése érdekében, mutatok neked 3 szépségápolási szakértőt, akik rendkívül tudatosak ezen a téren. 

Úgy gondolom, hogy az ő munkásságuk inspirálhat téged abban, hogy milyen a jó személyes márka, hogyan tudod ezt te is a gyakorlatba ültetni, és hogyan segíthet mindez a vállalkozásod sikerében. 

3 szépségápolási szakértő, akik egyedi személyes márkát építettek fel

Sophia Hilton

Sophia a londoni Not Another Salon, és a közismert Not Another Academy tulajdonosa, aki kiváló munkát végzett saját személyes márkája felépítésében, különösen az Instagram-on.

Nyíltan fejezi ki a stílusát, gondolatait, és véleményét, anélkül, hogy foglalkozna azzal, hogy mások mit gondolnak róla. 

Szalontulajdonosként sokat beszél a személyes gondolatairól, családi- és üzleti életéről. Sophia egyedülálló márkájának védjegyévé vált a feltűnő sárga haj, amit soha sem szokott átfesteni. 

Ez az „Ő” színe, amiről azonnal felismerik. Az a tény, hogy sikerült ilyen tudatosan felépítenie a személyes márkáját, mindkét vállalkozása sikerét megalapozza. 

Ez segít az embereknek valóságosabbnak és közelebbinek érezni a Not Another Salon márkanevet, és tudják, hogy egy igazi stílusikon áll a vállalkozás mögött. 

Lisa Dihn

Lisa a torontói Lisa Dihn hajstúdió tulajdonosa, amit 30 évesen egy hihetetlenül sikeres vállalkozássá fejlesztett. 

Sikerének egyik kulcsa, hogy fiatal kora ellenére soha nem adta fel és megküzdött a nehézségekkel. 

A közösségi médiában Lisa megosztja a történetét arról, hogy hogyan építette fel vállalkozását, valamint olyan nehézségekről is beszél, amelyekkel közben szembesült, mint például a nehezebb anyagi helyzet és a depresszió. 

Lisa a saját márkájának, vállalkozásának az arca is egyben, és felismerte, hogy mennyire fontos ápolni a kapcsolatot a követőivel, ügyfélkörével, akik a személyisége miatt követik. 

A profi fényképek mellett a hétköznapi életben készült fényképekkel megmutatja, hogy egy szalontulajdonos milyen is a valódi életben, amikor a szakma “maszkja” lekerül róla.

Transzparensnek lenni az egyik legjobb módja, hogy az ügyfelek részéről lojalitást és tiszteletet teremts. 

Kasey Boone

Kasey a Glow Skincare stúdió tulajdonosa, és saját termékcsaládja is van Los Angelesben. 

Amiért egy jó példa az Instagram kommunikációja, az az, hogy a fiókjában mind a személyes, mind pedig az üzleti kommunikáció jelen van. 

A stúdiója Instagram fiókját használja személyes fiókjaként is, ahol rendszeresen tesz közzé oktatóprogramokról szóló promóciókat, sztorikat és egyéb tartalmakat. 

Minden lehetőséget igyekszik megragadni, hogy a bőrápolással kapcsolatosan hasznos tippeket osszon meg a követőivel. 

Azzal, hogy a stúdió Instagram fiókjában a személyes márkájának építésére helyezi a hangsúlyt, lehetőséget teremt arra, hogy mélyebb és személyesebb kapcsolatot hozzon létre a követőivel. 

Így a követői még inkább elkötelezettek felé, és a márka iránt is.

.

Most pedig bemutatok 3 hatékonyan működő, mégis egyszerű módszert, amit felhasználva megtalálhatod a megfelelő hangnemet az ügyfélköröddel szépségszalon tulajdonosként.

1. Szervezz egy portréfotózást

Olykor 1 fotó többet mond ezer szónál.

Ez nem csak egy közmondás, hanem valóban így van. Ha használod a vállalkozásod márkaépítésében, sokkal eredményesebb leszel. 

Valószínűleg tudod, hogy időnként célszerű magadról megosztani képeket a közösségi média felületeiden, e-mailekben, illetve a weboldaladon is. 

Ezekre a spontán készült szelfikre és fotókra is szükség van, azonban időnként érdemes profi fotókkal is erősíteni a márkád. 

Egy-egy profi fotózás jó befektetés lehet a márkád építésébe. 

A fotózásra egy befektetésként tekints, mert ha komolyan veszed a személyes márkád építését, akkor ez sokkal könnyebbé teszi az előrehaladást, amikor népszerűsíted a szalonod. 

Íme néhány ötlet, hogy hogyan készülj a fotózásra: 

– Készüljön néhány olyan kép, amin csak te szerepelsz, és olyan is, ami a szalonban az ügyfelekkel való munkáról készül.

– Készíts olyan képeket is, amin más helyiségben, a szabadban, vagy akár az otthonodban vagy, hogy a szalonon kívüli életed is elérhető legyen. (Természetesen a komfortzónád tiszteletben tartásával.)

– Állíts össze Pinterest-en egy válogatást olyan fotókról, amelyekhez hasonlót szeretnél magadról készíttetni. 

– Ha profi fotóssal dolgozol, annak az is az előnye, hogy nem kell aggódnod a pózok, beállítások miatt, mert egy profi fotós ebben is segíteni fog. 

Készülj több szett ruhával a fotózásra, így a fotókat később is meg tudod osztani, anélkül, hogy bárkinek feltűnne, hogy a képek ugyanakkor készültek. 

– Ha saját magadnak szerkeszted a fotókat, akkor dobd fel őket valamilyen képszerkesztő programmal.

Ne oszd meg egyszerre az összes fotót, tartalékolj a következő hónapokra is, hogy mindig megújulhass.

2. Oktasd a közönséged, ezzel növelve a hitelességed a szépségpiacon

A probléma, ami a legtöbb vállalkozás tulajdonost érinti, különösen akkor, ha a vállalkozás elején van még, az az, hogy nem érzi magát szakértőnek.

Úgy érzi, hogy még nem végzett el elegendő képzést, illetve, hogy nála sokkal jobb szakemberek is vannak a piacon, valamint, hogy majd ítélkezni fognak felettük. 

Ismerős ez az érzés?

A jó hír, hogy ez teljesen normális, és szinte mindenki átéli ezeket. 

Bizonyos bátorságot igényel, hogy ki tudj állni a közönséged elé és azt tudd mondani: 

„Tudok valamit, amit te nem tudsz! Szeretném megosztani veled, ami remélhetőleg segítség lesz a számodra!” 

Megígérhetem, hogy ha ezt gyakorlod, az ügyfeleid és követőid is olyan szakértőként fognak tekinteni rád, aki a szakterületén hiteles, van saját véleménye, értéket képvisel, és valóban hivatásként foglalkozik azzal, amit csinál. 

Ha megnézzük Lisa, Sophia és Kasey Instagram profilját, akkor láthatod, hogy az értékteremtő tartalmak mindegyik profilban jelen vannak.

Gyakran nem elég, hogy a szakterületeden jó legyél.

Ahhoz, hogy ki tudj emelkedni a konkurenciádtól, több értéket kell nyújtanod, és megfelelően kell ezt kommunikálnod. 

Kezdd el az értékteremtést, és hidd el, hogy ez a személyes márkád építésére is pozitív hatással lesz. 

  • Ehhez közzétehetsz néhány oktatóvideót a Facebook-on, vagy az Instagram-on. 
 
  • Használhatod az Instagram bejegyzések leírását arra, hogy elmagyarázd hogyan csináltad, milyen termékeket használtál és mi miért fontos. 
 
  • Különösen ajánlom, hogy az e-mail marketingben is használd ezeket a tartalmakat, amivel oktatod a közönséged és értéket adsz nekik. 
 

A fentiek hatására sokkal inkább elkötelezettek lesznek az ügyfeleid feléd, nagyobb eséllyel foglalnak időpontot, és nagyobb arányban fogják megnyitni a tőled kapott e-maileket is. 

Megígérhetem, hogy minél inkább szakértőként pozícionálod magad, ez annál inkább a vállalkozásod sikerességében és az ügyfelek számában is észrevehető lesz.

3. Legyél rendkívül személyes a marketing kommunikációdban (még akkor is, ha szokatlan) 

Gondolj csak azokra a személyekre, akiket rendszeresen követsz Instagram-on, és akiknek imádod a hozzászólásait. 

Lehet, hogy egy híresség, lehet, hogy fodrász, blogger vagy egy stílusos üzletember. 

Elképzelted őket? 

Ezek a személyek azért ilyen közkedveltek, mert megosztják a személyes életüket, és a személyiségüket is. 

Véleményt mondanak az aktuálisan népszerű/felkapott témákról, megosztják, hogy milyen problémákkal küzdenek, mik azok a dolgok, amikkel jelenleg foglalkoznak. 

Vagy épp megosztják a történetüket arról, hogy hogyan jutottak oda, ahol most tartanak. 

Bárki, aki kiemelkedő online személyes márkával rendelkezik, tudja, hogy alapvető fontosságú, hogy ne személytelenül egy vállalkozásként, hanem személyként legyen látható az ügyfélköre számára. 

Ez az legjobb mód arra, hogy a követőid kapcsolódni tudjanak a márkádhoz és hozzád. 

Ez a legtöbbünk számára nehéz lehet, különösen, ha a személyes fiókod helyett a vállalkozásod üzleti fiókjából teszel közzé bejegyzéseket. 

Ma már hátrányba kerülnek azok a vállalkozások, akik személytelenül kommunikálnak. 

Én ezzel szemben azt javaslom, hogy ne félj megosztani a követőiddel a személyiséged és a véleményed. 

Nézd csak meg Sophia-t a Not Another Salon-tól: kifejezetten határozottnak mondható a személyisége, és a véleményét is bátran kinyilvánítja, pontosan ez az, amiért az emberek kapcsolódni tudnak hozzá, és ezért kedvelik. 

Vagy nézd csak meg Lisa-t a Lisa Dihn szalontól: Nyíltan beszél a mentális és egészégügyi küzdelmeiről, valamint az üzleti életének stresszhelyzeteiről. 

Mutatok néhány egyszerű módszert hogyan kezdj neki Te is: 

Kommunikálj első szám első személyben (mondd a „mi” helyett azt, hogy „én”, még az üzleti oldaladon is).

– Ha közzéteszel egy fotót, amin éppen az ügyfél és az elkészült munka látható, ne csak azt írd le, hogy mi látható a képen. Egészítsd ki azzal, hogy az ügyfél hogyan érezte magát közben, mit szeretett leginkább az interakciótok során, vagy milyen újdonságot tanult tőled.

Ne félj véleményt nyilvánítani azokról a dolgokról, amiket szeretsz, vagy amiket esetleg nem szeretsz! 

Beszélj az életedben zajló történésekről, sikerekről! Ne aggódj, ez nem dicsekvés, az emberek örülni fognak ennek.

– Akár mutass be néhány nehézséget vagy kihívást az életedben, amikkel szembesültél, és azt se felejtsd ki, hogy miként győzted le őket.

-Ne félj közzétenni teljesen véletlenszerű fényképeket, videókat az életedről! Nem kell minden percben szakértőnek látszanod, az emberek szeretik látni a kevésbé komoly oldalad is.

A személyes kommunikáció, és a személyiséged bemutatása nem egyenlő az önelégültséggel. 

Pontosan a személyiséged az, amit az emberek látni szeretnének a közösségi médiában. 

Szóval bátran mutasd csak meg 🙂 

Konklúzió

Függetlenül attól, hogy műkörmösként, fodrászként vagy bármilyen szépségápolási szakemberként dolgozol, a személyes márka rendkívül fontos szerepet játszik abban, hogy mennyire leszel sikeres. 

Segít abban, hogy kiemelkedj a versenytársak közül, segít az ügyfélkörödnek, hogy még inkább kapcsolódni tudjon hozzád, és segít, hogy szakterületenden szakértőként tekintsenek rád az emberek.

Próbálj meg tehát erre törekedni, a rád jellemző módon! 🙂 

Kik vagyunk mi?

Nyerges Viktor és Ferencz Tomi

Célunk, hogy minél több hazai szalontulajdonosnak segítsünk megteremteni azt az álom munkahelyet, ahol nyugodtan, örömtelien és stresszmentesen a végezhetik a hivatásukat úgy, hogy az ügyfélszerzéssel ne kelljen foglalkozniuk.

Nyerges Viktor és Ferencz Tamás, szépségipari marketing specialisták

[TÖLTSD LE]
5+1 tipp, hogy megteljen foglalásokkal a naptárad